keskiviikko 29. huhtikuuta 2009

Erä- ja otteluvoitto (TV)

Krupsin kahvinkeitin on kettuillut nyt 11 kuukautta. Meillä on ollut todellinen henkien taisto sen kanssa. Kun suodatinkotelo täyttyy, kone pomppasee sen auki, ja kaffeet tippuu pitkin pöytää/lattiaa. Oon teipannut, sitonut silkkinarulla, kiinnittänyt kumpparilla + hiuslenkillä, yrittänyt kiristää jousta yms., mutta aina se pomppaa auki.

Tänään loppui kärsivällisyys ja soitin Giganttiin asiakaspalvelija-Janille. Kuinka ollakkaan, 2 vuoden takuu, ei kiirettä. Lisence to wait more. ;) No, sitten aloin etsiin kuittia. Ei löytynyt. Tietenkään. Minä optimisti. Näillä silmillä ei löydä mitään, kun ei nyt jaksa ihan tosissaan kollata.

Soitin uudestaan aspaan kysyäkseni voiko masiinan tuoda ilman kuitti, kun sieltä koneelta ne kuitit löytyy kuitenkin. Nyt vastasi Risto: 'Tuo vaan, kunhan tuot ennen 17.5.09, jolloin takuu loppuu'.

Hmm. Mun matikka-aivolohko laski, että takuuta ois sit yksi vuosi. Risto vahvisti mun matikkapään tuloksen. No, ens hoidon kunniaksi meen viemään romun Giganttiin. 11 kuukautta olen kuivannut lattian ja pöydän jokaisen kahvinkeiton jälkeen.

Outoa, olen todistetusti ollut vielä 17.5.08 täysin autoilukuntoinen, jaloillani ja käynyt shoppailemassa kaukana himasta Lielahden Gigantissa. Samalla reissulla ostin myös parit tennarit sekä suoristusraudan. Eri outoa.

Hahaa, tänään tiputin lehtimyyjän nro 32. Tallennan huvikseni kaikkien myyjäfirmojen numerot puhelimeen nimellä 'Älä vastaa 1, 2, 3 ... n'. Nyt mennään 32:ssa. ;) Ja kyllä, mulla on suoramarkkinointikielto.

Tämän päivän myyjä veti 40 sekunnin megaspiikin suoraan paperista. Kuuntelin hiljaa, keskeyttämättä ja kun hän lopetti, pidin 2 sekunnin tauon ja kysyin:
'Jatkako vielä siitä toisen sivun yläreunasta niitä lisäperusteita? Hyvin sä vedät, mutta tiiäkkö, toi oli niin teennäisen kuulosta, että jos haluat tehdä kauppaa, sun kyllä pitää paljon vielä treenata. Mut älä luovuta. Aitouden voi oppia! Tiedän, ettei toi ole helppo duunia. Ja nyt just en kyllä osta mitään. Kiitos ja hei!'

Reppula totesi mulle:
'Mä oon tokaa päivää duunissa, niin tämä vähän hakee. Kiitos palautteesta, ei sitä muilta täällä saa. Täytyy sit vissiin treenaa. Mukavaa päivää!'.

Minä:
'Juu, eipä kestä! Hyvä, jos olin avuksi!'.

Sen pituinen se, sanoi John Holmes.

Ei kommentteja: