Olin jotenkin kuvitellut, että kyseessä on 5 minuutin pikavisitti, mutta jamppa olikin luonani tunteroisen. Opetti perimmäisen tarkasti, miten laitteistoa käytetään kertoen samalla perustietoa turvallisuusasioita uteliaalle. Tuli sellainen tunne, että tässä firmassa asiat todella osataan, eikä vain mainosteta osaavansa. Kerrostaloasukkaana olen aina kuvitellut olevani jotenkin suojassa näiltä ryöstö/murtoasioilta, mutta paskan marjat. Muistaakseni yrittäjä kertoi, että 70 %:aa pks:n murroista tehdään kerrostaloissa! Ja kun rosvot on niin helvetin nerokkaita nykyään, että ne keksii vaikka mitä juonia.
Naamioituvat lukkosepiksi esim. Tai yhdestäkin talosta oli pöllitty takapihan amme/poreallas/palju ilman, että siihen oli käsin koskettu. Pistetty kuljetusyhtiö trogaamaan palju "uuteen osoitteeseen" kuorma-autolla ja kuulemma siitä "asiakas sitten siirtäisi lopun matkaa itse paljunsa, koska kuormuri ei mahtunut ajaan metsätietä". Paskat se mikään muutto ollut, vaan nerokas varkaus. Pelottavan nokkelaa. Pelattiin kuljetusfirmakin nerokkaasti ulos tilanteesta. Ei tommosta osaa epäillä. Kaikkea sitä kuulee!
Yrittäjä kertoili meikälle suurimmat erot kilpailijaan (G24) ja tulin erittäin vakuuttuneeksi siitä, ettei se edes ole mikään oikea kilpailija Securitas Directille. Jos Direct suojaa n. 32000 kotia ja G24 3000 ja palveluissakin on eroa kuin yössä ja päivässä... Ja sitä paitsi G24:n toiminta sen parin vuoden määräaikaisen sopparin päättymisen jälkeen ei ollut vakuuttavaa. Voi että kun ihmiset tietäis, että se n. 450 e kannattaa sijoittaa kerralla laitteisiin/asennukseen ja sen jälkeen ei tule mitään yllätyskuluja vartijakäynneistä eikä laitteistakaan.
En myöskään kässää, ketä kiinnostaa itse ostaa joku 400 euron kakkosluokan laitteisto ja tehdä KAIKKI asennukset ja testaukset itse, kun Directiltä saa sievässä paketissa selkeällä kuukausihinnalla ihan koko tsysteemin. Ja mikä parasta, hermot säästyy, ku koulutettu ammattilainen hoitaa asiat. Ja onhan siinä semmoinenkin juttu, että näitä Directin systeemeiden toimivuutta ei tartte itte murehtia, kun jopa laitteiden paristojen vaihtotarpeesta menee hälytys automaattisesti paikalliselle yrittäjälle.
Meitsi sai myös ikkunoihin uudet tarrat. Eipä ole tullut ajatelleeksi, että tarratkin vaihdetaan säännöllisesti, koska niin monet heittää taloihinsa pelkät tarrat ja rosvot tietää, että vanhat tarrat on monesti sen merkki, että kodissa on ainoastaan feikkimurtosuojaus. Aataminaikaiset kamat kertoo usein siitä, että talossa voi olla ollut oikeakin suojaus, muttei ole enää toiminnassa. Tarroilla on tärkeä rooli, kertoili asentaja. Kuulemma n. 90%:a potentiaalisista murtoheiskoista pysähtyy/vaihtaa kohdetta tarrat nähdessään. Ja oliko se sitten niin, että pääoven häly ehkäisee kans 90 %:a. Mielenkiintoista! Jotenkin tuntui karseelta, että Suomessa VAIN 3 prosenttia kodeista on suojattu! Ruotsissa luku oli muistaakseni päälle 20. Ihan kuin meillä ei muka tiedettäis murtojen/tunkeutumisten lisääntyneen aivan mielettömästi. Niin kuulemma kävi myös viime lamakaudella.
Kyllä täytyy myöntää, että jopa Tampereen taksikuskien erinomainen asiakaspalvelu piestiin ystävällisyydessä ja ammattitaidossa 100-0. ;) Erinomaista kerrassaan! Nyt voin kerrankin sanoa olevani aidosti tyytyväinen asiakas.
Tämän päivän suurin opetus oli kuitenkin se, etten enää ikinä päästä ketään sisälle katsomatta poliisiviranomaisen myöntämää turvallisuuslupakorttia (vai mikähän sen virallinen nimi oli). Ennen yrittäjän briiffausta turvallisuusasioista aukaisin nääs oven muina naisina pelkän puhelinsoiton perusteella ja päästin kaverin käveleen himaani ja vielä selkäni takana. Stupid me. Jatkossa en teekään enää niin. Kuka vaan olisi voinut kävellä perässäni ja nirhata ekaan nurkkaan. Oppia ikä kaikki.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti