keskiviikko 16. syyskuuta 2009

Securitas Direct ja ulkoilemassa

Ihan pikkuisen kävin pyörähtämässä ulkona. Yläniska on vielä herkällä, muuten ois suht jees. Alkaa heittää kävellessä juimimista otsalle, nenään ja silmiin. Pää tuntuis olevan irti. Täytyy varovasti ja kohtuudella rasittaa itseään. Jotenkin on semmoinen olo, et helvetti voi revetä minä päivänä tahansa tai sitten ei. Erikoinen olo.

Päässä pyörii ajatus, kuinka tiedän veden tekevän hyvää mutta samalla aattelen mielessäni, kuinka vitusti mua huimais siellä hallissa. Ja se loistevalojen kirkkaus, mikä Tessulla on. Nytkin sattuu silmiin vaalea taivas. Parempi vissiin hommata aurinkolasit talveks ja painella räheesti niissä halliin. Sit helvetillinen rusketus seuraks, narubiksut, puhallettava kroko, aurinkorasva ja eikun "aaltoihin".

Palvelusopimus Securitas Directin kanssa tuli uusittua. Ehkä maailman parasta palvelua taas! Yleensä aina haukun tai vähintään kritisoin kaikkia pikkuisen epäkohteliaita ihmisiä, mut nyt kyllä kohdalleni on osunut vaan hyviä myyjiä ja aspaihmisiä. Johtuiskohan oman asenteen muuttumisesta?! Luulisin. Olisko ollut Lauri Mehtonen tai Mehtänen. Oikein ystävällinen nuori mies. Osas myydä!!! Mä oon olin ni otettu, ku tyyppi kertoi mulle ensin setin kokonaishinnan eli 30 e/kk ja sit heti perään tarkensi, että se on 1 e /vrk. Lisäks tulee 33 e vuodessa huoltomaksua.

Hyvä myyjä esittää hinnan juuri noin. 30 e/kk tuntuu paljon kalliimmalta ku 1e/vuorokaudessa. Euro vuorokaudessa on minihinta turvallisuuden tunteesta. Ja 30 e vois hassata vaikka kahden viikonlopun baarireissuun tai elokuvasarjalippuun. Nyt on uusittu sit tuokin. Ja saan taas vieraita, kun joku asentaja tulee vaihtaan PIN-koodia ja salasanaa. Siistiä! Nuoria ukkoja ravaa päivittäin. Tänään kävi huoltomies (kolmas kerta viikon sisään) ja vaihtoi luukkuun nimen.

On muuten hassua, kun noilla naapureilla on parveke tossa mun oven vieressä. Välissä on vaan patio. Niillä on aina ovi auki ja töllö huutaa pihalle asti. Niitä ei kans paljon kiinnosta, vaikka kaikki töllää sisään niitten ikkunoista ja ovista. Sovitaan hyvin yhteen. Mä elän kans ku pellossa. Eilen pesin hampaita ulko-ovella ja syljin vanhasta mökkitunnelmasta pusikkoon. ;) Unelmani on toteutunut: lande keskellä kaupunkia.

Ei kommentteja: