sunnuntai 7. kesäkuuta 2009

Postit perille (TV)

Tiesin, että kun odotan riittävän kauan, käteeni osuu teippiä. Niin kävi nytkin. Mikron päällä, ollut ties kuinka kauan. ;) Sainpahan luukkuun nimen. Ja nyt se sokeria lainaava jumppakin tietää, ketä vokottelee. Ei ole näkynyt tänään. Liekö krappe iskenyt eilisten rientojen jäljiltä.

Pakko sanoa, että radiomainonta on yllättävän tehokasta. Jos siis todella keskittyy kuuntelemaan , niin mainokset jäävät mieleen. Toistoja on todella paljon. Voisin luetella saman tien kaikki Voicen mainokset, jotka kuuluvat esim. perjantaipäivän ajoon. Ja olen kuunnellut tuota vasta 2 päivää.

Paras on ehdottomasti 'Teboilin ääni', jossa taksikuski kyyditsee kyseisen herran, Teboilin äänen, lähimmälle Teboilille todeten lopuksi hassulla murteella: 'Tätä ei kyllä kaverit tolpalla usko'.

Toinen mieleen jäänyt on Kokoomuksen MEP-ehdokas Kai Pöntisen (nro 53) mainossarja. Voisin jopa äänestää, jos pääsisin uurnille. Koska Kaitsu on yrittäjä ja siinä mainoksessa sanotaan, että 'pistetään Kaitsu hommiin', oletan, ettei hänen firmansa ole järin menestynyt. Brysselissä on sit tekemistä... ;)

Hirveintä settiä edustaa aina yhtä kliseinen EeBee, jonka läpi paistaa 70-luvulla 4P:n kulta-aikaan koulunsa käyneiden nutturapäisten Ekonomien (isolla E:llä tietty!) ja markkinointisuunnittelijoiden ajatusmaailma: 'Me-mainonnantekijät-ollaan-oikeasti-40-vee-ja-yli-mut-leikitään/halutaan-olla-ikinuoria-ja-siksi-keksittiin-että-Express-Bus-on-trendikkäästi-nuorten-suuhun-sopien-EB-ja-slogan-on-tietty-siististi-cool'!

Ei mitenkään kliseisen läpinäkyvää.

Asettuminen kohderyhmän asemaan ja ajatusmaailmaan voidaan joko hillitysti tai huolimattomasti. EB:n mainostoimisto valitsi jälkimmäisen. Sana 'cool' oli muodissa noin 15 vuotta sitten. ;) Ja miksi hitossa se Pelle Miljoona on tungettu nuorille/teineille suunnattuun mainokseen? Voin joskus kertoa tarkemmin EB-kampanjan myynti- ja vaikuttavuuslukuja ja panos-tuotos -suhteesta, niin ei jää tämäkään perusteettomaksi yksinpuheluksi ja dissaukseksi...

Ei kommentteja: