maanantai 27. lokakuuta 2008

Fedja: Päiväralli

Lievää sekoilua ilmassa. Kalenterissa oli syyskuu menneillään. Tiesin sen, mutten muistanut. Yhtäkkiä sitten huomasin, että 2pv jäljellä tätä kuuta. Ja minulla vielä muutama taksikyyti käyttämättä tälle kuulle, kun on ollut auto lainassa. No, pitihän se käyttää. Taksissa tajusin, että taitaa minulla olla kuut ja päivät sekaisin.

Päivällä 12:30 tärähti puhelimen hälytys pirisemään. Olin ihmeissäni. Mitä nyt. Kunnes muistin, että olen sopinut apuvälinelainaamoon tuolin sovitusta. Keittiössä minulla on ollut apuvälinelainaamosta tuoli, jossa satulaistuin, selkätuki, pyörät ja korkeussäädöt. Lattiapinta on pehmeä ja tuoli ei liiku siinä. Lopulta tilattiin uudenlainen tuoli, jossa on sellaiset pyörät, että tuoli liikkuu paremmin minun keittiössäni. Uusi hieno tuoli, mutta...tuolin jalat oli siellä, missä jalkojen olisi pitänyt olla, joten...palasin alkuperäiseen vanhaan tuoliin, jonka istuinsäädöt olivat parhaimmat.

Viimeksi kun tulivat uudempaa versiota tuolissa sovittamaan tänne asunnolle, olin häippässyt kävelylle ja unohtanut koko asian. Yllätyksekseni olivat odottamassa ovella tuolin kanssa, kun tulin takaisin ja juuri lähdössä pois, koska asunnollani ei ollut kukaan.

Aivotoiminta tökkii ja välillä sitä söhlää melkoisesti, mutta toisaalta ei ihme, kun on jo monta vuotta nukkunut niin huonosti. Tuo hirveä kiristys eli neuraalikudoksen kova ärsytystila vie unet. Mitä vähemmän kiristää, sitä paremmin nukun. Välillä käytän illalla Oxamin:ia, jonka avulla saan unen päästä kiinni, mutta se on benzo, joten en viitsi käyttää liiemmälti. Nyt testaan Doxalia. Ei ole niin tehokas kuin Oxamin, mutta ehkä turvallisempi säännöllisesti käytettynä.

2 kommenttia:

Roosa kirjoitti...

Moikka, satuin tänne kun googlasin whiplash vammaa, minulla kun itsellni on 4 v sitten tapahtunut. Tuli kuorma-auton rengas päin keulaa 80 km/h vauhdissa. Rengas osui ensin vastaantulleeseen rekkaan ja siitä minun autooni. Oireet ovat olleet järkyttäviä ja vikaa etsitään omalla kustannuksella, kun Tapiola ei korvaa mitään. Huomenna funktionaalinen MRI, josko alkaisi vikaa löytyä...

Anonyymi kirjoitti...

Tervetuloa,

Tuttua asiaa.

Mutta nyt on ainakin yksi voittanut vakuutusyhtiötä vastaan ilman MRI löydöksiä 11 vuoden taistelun jälkeen. Ja muitakin kuulemma on.

Kerrohan itsestäsi ja vammastasi toki lisää. Kiinnostaa.

Pidä kaikki kuitit tallessa tulevaisuuden varalle.

-fedja-