tiistai 24. helmikuuta 2009

"En mä vaan voi jättää vauvaa" (Tahdonvoimaa)

Tässä kotona kun paljon on, kuulee kaikenlaista. Tänään heräsin kipakkaan keskusteluun vauvan hoitokäytännöistä. Muija huuta kurkku suorana, kuinka hän ei ole piika, etenkään, kun lapsen on jo kantanut ja ulostanut. No, kuka sen olisi tehnyt, perheen mies vai?

Sitten seuraa miehen ihan hyvä sovitteluehdotus: 'Mut sä olet sen äti ja olet kotona. Minä käyn töissä. Kahdessa paikassa. Mene sinä töihin, niin minä jään kotiin'. Ei kelvannut muijalle vaan sättiminen jatkui. 'Sä oot patalaiska paska, joka käy kyllä töissä muttet anna meille penniäkään. Aina saa elää nälässä. Sä ryyppäät palkkas. Mä muutan vittuun täältä ja jätän sut'.

Sitten perinteisesti lentää tavarat, vauva herää ja alkaa itkeä. Toinen alle kouluikäinen alkaa kiljua 'äitiä et lyö'. Tätä enemmän ja vähemmän väkivaltaista naapurustoelämää olen kuunnellut nyt vuoden. Paristi olen soittanut poliisitkin - huonolla menestyksellä.

Ei kommentteja: