perjantai 16. tammikuuta 2009

Sama paska, eri kuukausi (Tahdonvoimaa)

Juu, kyl mun altaalla käynnit on käyty tältä talvelta. Ei tonne kukaan voi lähteä. Jäinen auto, jäinen allas, kylmä keli, herkkä hermosto. Kiitti mut ei kiitti. Kun pääsin kotiin mulla ei ollut sormia eikä varpaita. Eli se siitä altailusta. Kattellaan sit, kun on plussaa.

Kyllä mä aika heikkoon jamaan sitten sainkin itseni pikkuisella kaatumisella. Ei voi muuta todeta, kun että kevyesti vituttaa, että on 27-vuotiaana tässä tilassa. Kai se täytyy vaan käppäillä neurologille ja homma sieltä parempi diagnoosi, vaikka selkäytimen venähdys, niin saa ees jotain tukia ja voi lopettaa turhan sinkoilun ja kuvittelun, että pääsis duuniin takas. Kyllä nyt näyttää siltä, että mun työelämään, ja ylipäänsä elämään, paluupäivä ei mahdu tälle vuosikymmenelle.

Ainoa positiivinen asia tässä päivässä on, että yks aikakausilehti osti mun jutun retkahdusvammasta. Menettämällä oman elämänsä voi ehkä pelastaa muutaman muun välillisesti. Ja nyt haluaa suoraa tykitystä ja mun henkilökohtaisen tarinan. Ehkä jatkojuttuna jonkun toisenkin!

11 kommenttia:

Musti Mustinen kirjoitti...

Kauhun sekaiset tunteet olivat päällimmäisenä Mustin mielessä kun aiemmassa blogissasi kerroit meneväsi sinne hotellin kylmiöön.
Itse siellä käyneenä sormen kastaneena hyiseen veteen, totesin veden lämpötilan olevan vain vähän yli kaksikymmen asteista. Ei paras paikka hermosto ja muista oireista kärsivälle...
Olipa HIENOA kun sait artikkelisi myytyä lehteen, vaikken sitä kyllä yhtään ihmettele, kun olen lukenut aiempia juttujasi, ne ovat LOISTAVIA, päihittävät monen ammatti toimittajan "pakinat".:)
p.s Löysithän komeron uumenista, pässin pökkimät, jumpperin, villasukat ja tankkasit itsesi kuumalla kaakaolla, tuon paska uima reissun jälkeen? ;)

Tahdonvoimaa kirjoitti...

Joo, kyllä vaatteita oli vaikka koko suomeen muuttaneelle somalissuvulle mutta ei ne auta. Niinkuin tiedät, tämä kylmyys tulee sisältä päin. Mutta se on mentävä vaan, koska täytyy myöntää että nyt on parempi olo, kun tuli mentyä. No, en onneksi menettänyt sormia, vaiks lähellä oli. Jumankeuta kun ois ees autotalli. Mutta ei. Ehkä mä todella hankin sen plekskopin, joka 2*2*2-metriä, ja meidän olohuoneeseen... Siitä vois jo tehdä uuden artikkelin.

No, nyt asensin Forecan iGooglen etusivulle, niin ei tule lähdettyä enää noin kylmällä. Mutta helvetti sentään, kun eilen oli -2, niin mistä sitä tommosta Siperiaa osas odottaa, kun ei meillä ole mittaria.

Kiitos Musti, että rajasit mut pois ammattitoimittajista... Mä oon kuitenkin kouluttanut itteeni n. 8 vuotta. ;)

Tahdonvoimaa kirjoitti...

Ps. Kaakaoo ei pystynyt tekeen, kun käsissä ei pysynyt mikään tuntiin.

Musti Mustinen kirjoitti...

Täällä tyhjäntoimittaja pyytää nöyrimmästi anteeksi ammatti toimittajalta väärää sana valintaa.;)
Tarkoitin sillä todellisuudessa sitä, ettet ole lehden vakituinen toimittaja/työntekijä. Mutta niin kuin sanoin, kirjoituksesi jälki on erinomaista,juuri sellaista että vaikka maito kiehuisi hellalle luen artikkelisi ensin loppuun, sitten vasta siivoan, jos siivoan. ;)

Tahdonvoimaa kirjoitti...

No nyt kuulosti paremmalta. Ja mä tykkään leikkiä eri tyyleillä ja rooleilla teksteissäni. Se on vaikeaa ja sitä pitää kyllä treenaa. Nyt hyvät yöt. Toivottavasti maito kiehui vikan megapitkän tekstin myötä hellalle. ;)

Tahdonvoimaa kirjoitti...

Musti: Onko noi mun kuvassa olevat lasit ja lippis viel jossain esim. mökillä? Tulli jäätävä idea. ;)

Anonyymi kirjoitti...

Taidat ottaa uudemman version vanhasta kuvasta? Ja pitsikauluksen tilalle kunnon niskatuki? :-)

Tahdonvoimaa kirjoitti...

Ihan on tänään kuvat nappastu. Olin oikeesti altaalla. ;) Lerssi otassa mut olin! Juu, kykkä tolla tuella vois lähtee vaikka törmäysnukketesteihin. Hahaa, tiesittekö että Ruotsissa tehtiin viel joitain vuosia sitten ihmisillä törmäystestejä?

Naisilla tuli niissä vakavia vammoja kaularankaan jo 6 km/h-nopeudessa. Siis ihan reippaassa kävelyvauhdissa. Eli tarvi todellakaan aina olla ollut kolarissa, niinkuin Huittinen argumentoi siinä vanhentuneessa artikkelissa vuodelta 95. Että kyllä ois Zarrukin pitänyt kunnolla tutkia, kun sillon kertoi lentäneensä 70km/h-vauhdista nuppi eellä pöpelikköön... Oon edelleen niin järkyttynytz ettei sen päätä edes kuvattu 5 kuukauteen. Toi on ihan sairasta. Noita nopeuksia vasten mä alan nyt ymmärtää omaakin tilaani paremmin. Vauhti olikin aika kova, kun selässä oli se painava reppu, joka oikein suisti mut nurin. Edellisellä kerralla tuli taas 250 kiloa lonkan päälle ja retkahdin silloin n. 1 metrin korkeudelta suoraan kylelleni. Herranen aika sentään, nyt vasta alkaa tajuta oikeesti, kuin paljon munkin niska on kestänyt. Tähän asti.

Anonyymi kirjoitti...

Katos vaan, mä en oo ainoo, joka ei tahdo saada unta...
Mahtaakohan muuten lerssi tarkottaa siellä ihan samaa kun mitä täällä etelässä? Vai oliko tarkoituxes tosiaan sanoa, että menit altaalle miesten sukuelin otsassa? Sen mä olisin halunnut kyllä nähdä... :-)

Tahdonvoimaa kirjoitti...

Kyllä lerssi on juuri se myös Mansessa. ;) Kyllä mä siinä hotlan respassa piilotin pipon alle. ;)

Tahdonvoimaa kirjoitti...

Ja tosta lapsuuden kuvasta päätellen se on ollut jo pienenä ottassa... Pitänyt peitellä lipalla. ;)