torstai 13. marraskuuta 2008

Ei väsytä ( Musti)

Joopa joo, piti mennä nukkumaan tänään viimestään 23.00 kun oon kukkunu joka ilta yli kahden. Hyvin sopii tähän iltaan biisien sanat "aamuun on aikaa mä valvon vain" kuin myös "unta en saa".
Olen aina mainostamassa kuinka juon kahvia lähes kymmenen kupillista päivässä ja tässä on tulos, "valvon tänään aamu kuuteen" aina vaan tulee tähän hetkeen sopivan biisin sanat mieleen.
Tosiasiahan on että olen nauttinut kahvia seitsemän vuotiaasta hyvän pätkän yli viisikymppisexi, eikä se todellakaan vie minulta yöunia. Olen sille immuuni.
Muistan alakoulu ajoilta kun opettajani oli tunnilla hyvin väsynyt ja kertoi anteeksi pyydellen nukkuneensa todella huonosti edellis yön. Kyseli neuvoja meiltä oppilailta millä hän saisi unen päästä nopeammin kiinni. Minä rohkeana tyttönä tietenkin nostin käteni pystyyn ja sain kuin sainkin vastata. Ja arvaatte varmaan minkä neuvon hänelle annoin, "opettajan kannattaa illalla juoda kahvia vähintään pari kupillista, niin uni tulee alle viidessä minuutissa".
Opettaja kummasteli asiaa, koska oli tietenkin kuullut kofeiinin piristävästä vaikutuksesta, mutta minä vakuuttelin asian olevan toisin päin.
Seuraavana aamuna opettaja laahusti luokkaan viimeisenä, suunnaten väsyneen katseensa minuun sanoen." Tekisi todella mieleni jättää tämä tyttö arestiin yön yli, koska noudatin neuvoasi ja en ole nukkunut koko yönä silmän räpäystäkään."
Olin jo silloin, kymmenvuotiaana perso kahville ja sitä on jatkunut jo yli neljäkymmentä vuotta.
Siitä huolimatta lähden nyt yrittään saada unta kaaliin, vaan aamun koittaessa ensimmäinen ajatukseni on nauttia höyryävän kuumaa ihanan tuoksuista hyvää KAHVIA!!

Ei kommentteja: