sunnuntai 9. marraskuuta 2008

Lantiosta (Tahdonvoimaa)

Mulla oli ainakin koko putki ihan vinossa, kun menin fyssarille. Sama juttu jalkojen kanssa kun sulla. Toinen osoitti ulospäin reilusti enemmän kuin toinen. Samoin toinen polvi oli jäykistynyt, kuten myös selässä skolioosia, rintaranka vino mm. oikea kylkiluu jäi taakse hengittäessä, olat eri korkeudella yms.

Mutta kaikki ne on oiennut, kun oon käynyt CST:ssä. Ekana fyssari käsittelikin niskan ja lantion, koska totes, että oon kiero kun venäläinen bisnesmies. Sitten kun niska on saatu pysyyn oikeassa asennossa, niin lantionkivutkin on loppunut. Samoin polvi/nilkka- ja selkäjuimiminen.

Kovasti tosta väitellään, että lähteekö ongelmat lantiosta ja vinouttaa ylöspäin kaiken, vai onko atlaksen asentovirhe alaspäin vinouttava tekijä. Itsesti oon ainakin huomannut, että niskan korjaaminen auttoi muuhunkin kroppaan mutta eihän sitä tiedä sit, mikä on syy ja mikä seuraus.

Mulla meni ainakin niin päin, että kun C0 tippu pois (eli nivel antoi periksi ja ), niin ongelma eskaloitui ensin rintarankaan, sit selkään, lantioon, polveen ja ihan vikana varpaisiin. Eli tavallaan niska veti muutkin osat väärään linjaan.

Nyt se C0 on pysynyt 12 pvää kohdillaan, eikä muuten ole kipuillut lantio, polvi, nilkka. Sen huomaa esim. lonkan käännöistä, kun niska on lurpsahtanut. Alkaa vaan jumittaa oikea puoli niin pirusti.

Mä en osaa sanoa SI-nivelestä mitään paitsi, että kovasti siitä dislokaation olemassaolosta kai väitellään. Ja vaikkei se nyt ois 'pois paikaltaan', niin lihas- ja nivelsideepätasapaino riittää aiheuttamaan isoja ongelmia koko kroppaan.

S62 -kommentoija taitaa olla ekspertti noissa. ;)

Ei kommentteja: