maanantai 10. marraskuuta 2008

Lantion käsittely CST:llä (Tahdonvoimaa)

Lantio käsiteltiin meitsillä heti aluksi 4-5 kertaa 1,5-tuntisen CST-session yhteydessä, n.15 min kerrallaan.

Lantio-oireena mulla oli kipua/jumitusta piriformiksessa/reiden ulkosyrjässä/nivusessa/nivusessa ja välillä pohje tuikki. Samoin jalkapohja oli helvetin tulessa. Siis kaikki enemmän oikeella!

Fyssari kertoikin, että mitä paskemmassa kunnossa hermosto on, sitä laajemmalta oireet tuntuu. Eli jos keskushermosto ei pelitä, myös ääreishermosto lakkaa hiljalleen toimista oikein.

Eli jos 'vaan' lantio jumittaa, niin se on lievempi ongelma, kun että se vetää koko jalkaan! Tai jos vaan olkapää on jumissa/kipeä, se on parempi kuin, että koko käsi sormiin asti puutuu/jakittaa. No, aika loogista, muttei sitä ole koskaan ajatellut! Mulla jakitti jokainen jäsen/nivel/lihas/hermo, kun menin fyssarille. Siis ihan oikeesti - en pystynyt kumartuun eteenpäin, kun kiristi koko rankaa saatika tekeen rintarangan kiertoa kuin 2 mm:ä ja meinas yrjö lentää jo ja hiki pukkas.

Lisäksi olin laukannut kanssa reumakokeissa yms. kun mulla turposi vikat 5 vuotta sormenpäät ja varpaat/kantapäät ja nousi sellaista kyhmyruusun oloista ihottumaa ja sellaista pientä rosoista näppylää kaikkialle raajoihin. Niin, ja huuliherpeskin puhkesi.Sanomattakin on selvää, ettei ole vaivannut enää. :) :)

Mulla se lantio oli TOP2-jumissa, koska sillehän mä kuutusin 5 vuotta sitten. Ensin oikea lonkka ja sitten olkapää/hartia pamahti asfalttiin ja 650-kuutioinen Yamaha eli tankki täynnä n. 260 kg:a painava motskari päälle!

Väitän, että kaikki mun ongelmat on sieltä peräisin ja toi 'pikkukaatuminen' vaan laukaisi oireet.

Hoidoista...

Sinne jonnekin hanuriin eli ristiluulle se törkkäs toisen käden ja toisen niskaan ja tasapainotti/liikutti übervarovasti koko putkea.
Sitten myös pelkästään ristiluuta käsiteltiin, toinen käsi vuoroin vatsalla/häpyluulla (joo, kuulostaa pervolta!;).
Ja polvien ja nilkkojen käsittely vaikutti kanssa lantioon.

Lonkkien (ja polvien + nilkkojen) lonksuminen alkoi silloin samantien käsittelyjen jälkeen -> löysät nivelet, vihdoin vapaana. CST-käsittelyn jälkeen sain lonkille liikkeen, jolla mobilisoidaan niitä ja tehdään samalla lihasta sinne + vatsan syviä lihaksia. On vähentänyt lonksumista, vaikka oon hinkannut sitä vasta 2 kk:tta.

Ennen fyssaria olin niin jumissa, että mulla ei lonksunut mikään. Siis keho oli kuin sementtiä. Nyt sen vasta tajuaa, kun niin ei ole.

Ei kommentteja: